Cesta: Poradna / Mohu reklamovat pomalé připojení?


Mám připojení s určitou přenosovou rychlostí, ale v praxi ji skoro nikdy nedosahuji. Proč? Mám nárokovat slevu, nebo službu reklamovat?

Nárokování slevy (resp. reklamace služby) by zřejmě nebylo úspěšné, protože u drtivé většiny připojení bývá vždy udávána rychlost maximální, které můžete za nějakých ideálních podmínek dosáhnout, ale nikdo vám to negarantuje.

V některých případech už operátoři balancují na samé hraně zákona. Maximální a velmi lákavou rychlost uvádějí třeba i ve jméně poskytované služby, ale v podmínkách jejího poskytování se dozvíte, že vám za její dosažení nikdo neručí. Je to sice častý nešvar, ale faktem je, že kdyby vám operátoři měli maximální rychlost garantovat, cena služeb by byla vyšší.

Proto se vyplatí podrobně prostudovat podmínky vybíraného připojení k internetu a třeba se i zeptat lidí v okolí (sousedů), jaké zkušenosti s touto službou mají. Hodně totiž záleží na místních podmínkách, tedy na síle signálu mobilního připojení a u pevných připojení na stavu kabelové infrastruktury.





Tvorba www stránek