Cesta: Novinky / Nejvíce reklamujeme elektroniku


Kasa.cz: Nejvíce reklamujeme elektroniku

E-shop Kasa.cz zveřejnil výsledky průzkumu reklamovanosti zboží 300 nejprodávanějších značek. Průzkum odhalil, že zákazníci nejčastěji reklamují spotřební elektroniku a minimum problémů řeší s taškami a batohy. Nejméně reklamovanou značkou byla od ledna do září 2010 značka Fiskars s jedinou reklamací na každých 250 prodaných výrobků, naopak nejvíce reklamovanou značkou byla značka Mivvy s téměř pětinou reklamací.

Ze sledovaných tří stovek značek mělo 15 větší než 10procentní reklamovanost, přičemž v drtivé většině se jednalo o značky spotřební elektroniky. V obchodě Kasa.cz byly nejčastěji reklamovány tyto značky: Mivvy (18,6 %, mobilní telefony), Sony Ericsson (17,7 %, mobilní telefony) a Koss (16,2 %, sluchátka a headsety). Dobrou zprávou je, že 18 značek prodávaných v obchodě Kasa.cz mělo naopak méně než jedno procento reklamací. V čele nejméně reklamovaných značek jsou značky Fiskars (0,4 %, zahradnické náčiní), Thule (0,53 %, autodoplňky) a Case Logic (0,61 %, tašky a batohy).

Značky (celkem deset), které se v obchodě Kasa.cz nejvíce prodávaly, mají průměr reklamací 3,0 procenta, tzn. že reklamovaný je každý třiatřicátý produkt. Pokud jde o všechny sledované značky, průměr reklamací je 4,4 procenta, což je mírný nárůst oproti stejnému období loňského roku, kdy průměr reklamací činil 3,3 procenta.  V roce 2009 reklamovali zákazníci nejčastěji MP3 přehrávače (10 procent), mobily a GPS (cca 4,5 procenta) a audiovideotechniku (necelá 4 procenta). K nejproblematičtějším kategoriím letos patří opět MP3 přehrávače s 10 procenty reklamací. Zvýšení poměru reklamací vůči prodaným výrobkům je do značné míry dáno tím, že zákazníci za poslední rok z cenových důvodů často upřednostňují značky levnější, tedy méně známé.